Kvittohantering

Kvittohantering

Kvittohantering är ett aber för alla företagare, med mängder av papper som ska sparas i åratal. Med MyBusiness Kvitto förändras allt.

Få pappersfria reseräkningar med MyBusiness Kvitto

I MyBusiness Kvitto hanterar du utlägg i mobilen, helt utan papper. Hanteringen blir enklare, kvaliteten på underlagen bättre och den digitala formen gör arbetet lättare för alla inblandade.

Fota bara kvittot

Det enda du behöver göra är att fota kvittot, så sparas datum, summa och moms automatiskt. När det är dags att lämna in utläggsrapport till lönekontor eller revisionsbyrå är det bara att markera och skicka. En annan fördel med digitala kvitton är att de bara behöver sparas i tre år, till skillnad från papperskvitton som ska sparas i sju år.

Digitalt och sökbart

Med digitala kvitton sparar du tid, papper och arkiveringsutrymme. Vid revision, eller när din revisor efterfrågar kvittounderlaget, har du digitalt, sökbart underlag med bra kvalitet.

Fördelarna med MyBusiness Kvitto
  • Hantera alla utlägg direkt i mobilen
  • Attesterande chef får den anställdes utläggsrapport till sin mobil för godkännande via en push-notis
  • Digitala kvitton mejlas till appen och omvandlas automatiskt till ett utlägg
  • Appen kan läsa ett trettiotal olika kvittotyper (SAS, SJ, Easypark med flera) och kassakvitton tolkas automatiskt
  • Enkel anpassning av appen för ditt företags specifika behov: konton, betalsätt och koppling till bokföringsprogram med mera
  • Säkra ekonomiska rutiner via företagsspecifika attestkedjor, beloppsgränser och avdelningsstrukturer
  • Fungerar på alla smartphones och som responsiv webblösning på större skärm