Det här är Aspia Go

Fokusera på det du kan bäst

Det var troligtvis inte bokföringen som lockade dig att starta eget. Många tycker att det är svårt och tråkigt att sköta sitt företags ekonomi. Det var just därför vi skapade Aspia Go. Så att du får tid över till att utveckla ditt företag.

Du är aldrig ensam

Vi håller koll på allt som rör ditt företags ekonomi och meddelar när du behöver göra vad. Skulle du ha frågor står ett team redo att hjälpa dig, bara en knapptryckning bort. Med Aspia Go är du aldrig ensam, helt enkelt.

Allt blir korrekt

Fakturering, bokföring, löner, bokslut, årsredovisning och bolagsdeklaration. Det är mycket att tänka på, men Aspia Go ser till att allt sker i tid och att inget blir fel.

Fast månadskostnad

Du betalar en fast summa varje månad, där årsbokslutet ingår. Inga överraskningar, inga klumpsummor. Skulle det dyka upp andra frågor kring ditt företagande kan vi hjälpa dig med det också – på Aspia har vi experter på det mesta.

Städa av bokföringen på bussen hem

Är du också trött på sena faktureringsnätter? Vi vet – det var inte bokföring du drömde om när du startade eget. Så vi tog fram Aspia Go – ekonomitjänsten som gör ditt liv som företagare enklare

Med hjälp av AI interagerar Aspia Go med dig och ger konkreta bokföringsförslag och to do-listor. Skulle du ändå behöva hjälp finns vi alltid bara ett knapptryck eller ett telefonsamtal bort för att hjälpa dig med teknisk vägledning eller enklare ekonomisk rådgivning.

Det krångliga blir enkelt med Aspia Go.

Kvinna som använder Aspia Go
Aspia Go på smartphone

Just nu 50% rabatt i 3 månader!

Gäller på den fasta månadskostnaden för nya Aspia-kunder.

Räkna ut din månadskostnad

Med Aspia Go betalar du bara för det du behöver, som det ska vara. Här kan du räkna ut din totala månadskostnad. Alla priser är exkl. moms.

Hur många anställda är ni?

pekande hand

Din totala månadskostnad:

2 050 kr/mån

Aspia Go: 2 050 kr/mån

Uppstartskostnad: 1 950 kr

Total uppstartskostnad: 1 950 kr

Total månadskostnad: 2 050 kr

Pssst!

Våra experter finns alltid en knapptryckning bort för att hjälpa dig i varje steg.

V-tecken hand
  •  ”Som egenföretagare med uppdrag på olika platser är det perfekt att kunna ha ”ekonomikontoret” digitalt på fickan.”

    Hillevi, IAMYOUTHEM AB

  • ”Det bästa med Aspia Go är att man på ett enkelt sätt har överblick av ekonomin i sin verksamhet. Varje dag. Tydliga diagram och rapporter som kan tas fram genom ett fåtal klick.”

    Mikael, Advokatbyrån Korander AB

  •  ”Aspia Go är enkelt och bra. Bäst av allt, om något blir fel så får man hjälp omgående. Det innebär att man som entreprenör kan fokusera på det man är bra på istället för bokföringsproblematik.”

    Magnus, Proethos AB

  • ”Enkelheten i appen som hanterar de dagliga aktiviteterna så som fakturor, kvitton och lön sparar en massa tid för mig. Tid som jag kan lägga på mina uppdragsgivare och kunder istället.”

    Helen, HLanderborn AB

Det här ingår i Aspia Go

Aspia Go är din egen krångelfria ekonomiavdelning direkt i mobilen - och allt till en fast kostnad. Här ser du allt som ingår tjänsten:

MyBusiness via webb och app

  • Kommunikation med Aspia-teamet
  • Dokumentarkiv för handlingar kopplat till ditt företag
  • Att-göra-lista
  • System för att hantera ditt företags ekonomi

Bokföring

  • Bokföring i realtid via webb och app
  • Rapporter i realtid
  • Avstämd månadsrapportering inkl. företagsanalys

Lön

  • Registering av avvikelser/lön via webb eller app
  • Lönespecifikation
  • Milersättning och traktamenten
  • Löneutbetalningar

Leverantörsfakturor och kvitton

  • Scanning, tolkning och kontering via app eller webb
  • Foto av kvitton via app
  • Leverantörsbetalningar

Kundfakturor

  • Fakturering via app eller webb
  • Kundinbetalningar

Deklaration

  • Moms
  • Bolagsdeklaration
  • Arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI) via app eller på webb

Årstjänster

  • Årsbokslut (K2)
  • Årsredovisning
glad kvinna med laptop

Passar Aspia Go oss?

Hur många anställda får företaget som mest ha?

- Tre stycken, inklusive ägaren.

Vilka bolagsformer passar Aspia Go för?

- I dagsläget har vi stöd för aktiebolag i tjänsten.

Kan Aspia Go hantera just min branch?

- Här är listan över vilka typer av företag som kan ansluta till Aspia Go för tillfället:

  • holdingbolag
  • tjänste- och konsultfirma
  • bygg- eller hantverksföretag
  • fastighetsförvaltare
  • friskvårds- och hälsoföretag
  • service- och handelsbolag
  • transport- och logistikföretag

Fungerar Aspia Go oavsett vilken bank jag har?

- Aspia Go fungerar om du har Handelsbanken, SEB eller Swedbank.

Vilket/vilka regelverk har Aspia Go stöd för?

- I dagsläget stödjer vi regelverk K2 (BFNAR 2016:10 Årsredovisning i mindre företag).

Passade svaren väl in på ditt företag? Då kan du skaffa Aspia Go redan idag!

vinkande hand

Ska vi prata Aspia Go?

Vi berättar gärna mer om tjänsten. Lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort. Vi hörs!

Frågor och svar

Är du mer nyfiken på hur Aspia Go fungerar? Här får du svar på de vanligaste frågorna.

I dagsläget finns vissa begränsningar i vilken typ av bolag som vi kan hjälpa. Här räknar vi upp vilka saker som ni som företag måste uppfylla.

  • Ni är som mest 3 anställda inklusive ägare.
  • Ni är ett aktiebolag.
  • Ni är en/ett holdingbolag, tjänste- och konsultfirma, bygg- eller hantverksföretag, fastighetsförvaltare, friskvårds- och hälsoföretag, service- och handelsbolag eller transport- och logistikföretag.
  • Ni har någon av följande banker: Handelsbanken, SEB eller Swedbank.
  • Ni tillämpar regelverk K2 (BFNAR 2016:10 Årsredovisning i mindre företag).
  • Ni har inte behov av hantering av ROT/RUT-avdrag, kassahantering, e-handel, projektredovisning/kostnadsställe.
  • Ni handlar inte med värdepapper (passiv förvaltning är OK.).

Checkade ni av alla punkter? Då återstår det bara att säga – Klara, färdiga… Go!

För bastjänsterna betalar du 2 050 kr per månad. Sedan tillkommer 250 kr per månad och anställd utöver ägare. Max antal anställda är i dagsläget 3 stycken inklusive ägare.

När ni blir kunder tillkommer också en engångskostnad för uppstarten på 1950 kr och 500 kr per anställd utöver ägare.

Behöver ni utreda tidigare bokföring? Eller kanske boka ikapp tidigare månader?

Inga problem, vi hjälper er. Då är priset 950 kr/timme, men vi kommer alltid kontakta er med ett kostnadsförslag innan vi börjar ett sådant arbete.

Först och främst behöver vi tillgång till avstämd bokföringshistorik och du behöver ge oss behörighet till bank och Skatteverket. Sedan fixar vi alla administrativa saker som att starta upp system, fixa rätt inställningar, ge tillgång till användarmanualer och lägga upp användare med rätt behörigheter

Vi ser till att kontrollera din bokföring och historiska värden och finns det några outredda poster eller frågor som hör till perioden före uppstarten, så finns vi där att hjälpa dig att reda ut dessa. Vi ser till att vi får en riktigt bra och korrekt start, helt enkelt.

Det här kan variera lite beroende på vilket system du sitter i just nu. Använder du samma system som vi, så kopplar vi bara på oss på ditt nuvarande system. Superenkelt!

Har du ett annat system så behöver du exportera en SIE4-fil med din bokföring, som vi sedan importerar in i vårt system. Inte särskilt komplicerat det heller faktiskt.

Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för dig som kund, så att du kan fokusera på annat. Det är dock några saker som vi inte kan göra utan din hjälp. Det är följande:

  • fotografera kvitton
  • godkänna och betalmarkera leverantörsfakturor med ett klick (får du pappersfakturor behöver du även fotografera dem)
  • skapa kundfakturor
  • skapa och godkänna underlag till lön
  • godkänna moms- och arbetsgivardeklaration

Däremot har vi smarta funktioner som gör att du inte lägger dyrbar tid på att knappa in långa OCR-nummer, datum och belopp. Ta ett foto med mobilen och vips så är det inlagt i appen. Kundfakturorna skapar du också enkelt och direkt i mobilen.

Man kan dela upp Aspia Go-teamets arbetsuppgifter i tre olika delar. Det som sköts månadsvis, årsvis och sedan supporten som alltid finns tillgänglig för dig.

Varje månad ser vi till att löpande bokföra allt underlag som du skickar in, bokföra löner och rapportera avstämda resultat- och balansrapporter. Årsvis ser vi dessutom till att upprätta bokslut, årsredovisning, stämmoprotokoll och bolagsdeklaration. Vi ser självklart också till att allt rapporteras in till rätt myndighet.

Sedan har vi uppgiften som alltid är aktuell, nämligen att finnas till hands om du stöter på problem eller om det dyker upp frågor. Ett knapptryck och vi finns redo!

Du som kund ser till att allt underlag kommer in till oss (det vill säga fotografera kvitton och de leverantörsfakturor som kommer i pappersformat, e-fakturor kommer direkt in i appen) samt skapa kundfakturor löpande under innevarande månad. Senast den 5:e i månaden efter ska du ha inkommit med det som hör till månaden innan.

Sedan behöver du faktiskt inte ha koll på fler saker. Det finns en supersmidig Att göra-lista i appen som direkt talar om när du behöver göra något. Du kan alltså slappna av, fokusera på annat och bara ha koll på om det dyker upp något nytt att göra i listan. De vanligaste Att göra-korten handlar om att godkänna och betalmarkera en leverantörsfaktura eller godkänna underlag till lön. Ett klick och sen klart!

Sedan är du färdig med ditt. Resten fixar nämligen Aspia Go-teamet! De hanterar bokföringen, stämmer av och rapporterar in resultat- och balansrapporten och ser även till att moms- och arbetsgivardeklaration rapporteras till Skatteverket i tid.

För att med Aspia Go….

  • blir du inte lämnad ensam med dina frågor.
  • behöver du inte vara orolig för att något ska bli fel.
  • får du inte bara ett system eller en app där företagets ekonomi sköts utan du får en hel tjänst med bokföring, avstämd månadsrapportering och årstjänster samt ett kunnigt team.
  • slipper du vara orolig för vad månadskostnaden kommer hamna på (när du exempelvis behöver extra support, stöd eller har frågor.)
  • slipper du i princip tänka på din bokföring överhuvudtaget.

Den största skillnaden är att vi kan erbjuda ett förmånligare och fast pris för våra lite mindre kunder med Aspia Go (max 3 anställda). Vi tycker nämligen inte att man ska behöva lägga onödig energi eller tid på bokföringsproblematik bara för att man kanske är ett nystartat bolag som inte har budget att lägga på en traditionell bokföringsbyrå. Därför tog vi fram tjänsten Aspia Go.

Hur kan då Aspia Go bli billigare än Aspias vanliga redovisningstjänster? Jo, det fungerar så här. Tjänsten är framtagen för att passa det lilla företaget där inga kundspecifika anpassningar ska behövas. Genom att du inte får en egen personlig redovisningskonsult (du får ett helt team istället) och genom att all hantering och bokföring sker digitalt med hjälp av AI så blir det helt enkelt lite förmånligare. Och så är ni ju ett mindre företag med mindre komplexa bokföringsbehov förstås.

Javisst! Årsbokslut, årsredovisning samt bolagets inkomstdeklaration 2 ingår i kostnaden.

Inga problem! Även om du växer ur Aspia Go så kan vi fortfarande hjälpa dig med din bokföring och dina löner.

Hör av dig till oss ändå. Vi på Aspia har många olika tjänster och paketeringar för att passa just dig och ditt bolag. Surfa in på aspia.se och läs mer om vårt erbjudande, eller skicka in dina kontaktuppgifter via ett formulär så hör vi av oss.

Har du fler funderingar?
Välkommen att ringa oss på:
010-210 33 10

ring oss